Start Baza wiedzy Metody i narzędzia Wdrożenie PCM w firmie krok po kroku

Wdrożenie PCM w firmie krok po kroku

W złożonym środowisku biznesowym, gdzie komunikacja międzyludzka jest kluczowa dla sukcesu, coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie modelu Process Communication Model (PCM).

Odkrycie tajników osobowości i komunikacji w zespołach zmienia ich codzienne wyzwania w szanse na budowanie silniejszych, bardziej efektywnych relacji. Posłuchaj, jakie korzyści przynosi szkolenie PCM dla firmy.

 

Lucyna Ławniczak

Jest to sprawdzony sposób na zrozumienie różnorodnych typów osobowości w zespole i dostosowanie stylu komunikacji, aby maksymalizować produktywność i wspierać pozytywne relacje. Jak jednak zacząć ten proces w Twojej organizacji? Oto przewodnik, który krok po kroku pomoże Ci wdrożyć PCM w Twojej firmie.

Krok 1: Rozpoznanie obecnej sytuacji w zespole

Przed szkoleniem - rozpoznanie obecnej sytuacji w zespole, której celem jest nazwanie wyzwań lub sytuacji problemowych np.

  • konflikt w zespole, przerzucanie odpowiedzialności za sytuacje trudne
  • praca pod presją, w dużym stresie i ryzyko wypalenia zawodowego 
  • problemy w przepływie informacji i wypracowywaniu rozwiązań
  • wzmocnienie samoświadomości w celu skuteczniejszego wdrażania nowych umiejętności, rozwiązań i innowacji
  • brak zaufania, niewystarczające zaangażowanie i odpowiedzialność za rezultaty
  • rozwój kompetencji menadżerskich, sprzedażowych lub osobistych

Krok 2: Indywidualna diagnoza struktury osobowości

Przed szkoleniem. Indywidualna diagnoza struktury osobowości z użyciem narzędzia PCM on line.

Do każdego uczestnika szkolenia zostanie przesłany link do platformy z 40 pytaniami, a następnie wygenerowany raport, który zostanie przekazany i omówiony na szkoleniu.

Krok 3: Szkolenie dopasowane do potrzeb zespołu

Warsztat 1 - Key to Me (1-2 dni)

Szkolenie polega na zrozumieniu modelu struktur osobowości i treningu umiejętności wykorzystywania wiedzy w odniesieniu do indywidualnej diagnozy

Zakres szkolenia:

  1. Struktury osobowości - mocne strony i predyspozycje
  2. Percepcje i kanały komunikacji – różne postrzeganie rzeczywistości
  3. Sekwencje stresu - dynamika dystresu 
  • drivery - „drzwi stresu” – sześć wewnętrznych nakazów w dystresie ·zachowania 
  • maski osobowości - atak, obwinianie, gaśnięcie
  1. Potrzeby psychologiczne, które zapewniają nam optymalne funkcjonowanie

Warsztat 2 Working Together – 1 dzień

Szkolenia polega na treningu narzędzi PCM w relacjach z innymi. Uczestnicy nauczą się jak efektywne wychodzić  z nieporozumień i budować dialogu w sytuacjach trudnych.

Zakres szkolenia:

  1. Odpowiedzialność indywidualna vs. zespołowa za jakość relacji
  • trening reagowania na sytuacje trudne
  • sposoby odpowiadania na różne potrzeby psychologiczne w zespole
  • efektywność oparta na korzystaniu z różnorodnych zasobów
  1. Plan działania w radzeniu sobie ze stresem własnym oraz innych
  • wypracowanie rozwiązań wspierających w zespole zmiany nawyków i wdrożenie nowego stylu reagowania

Krok 4: Monitoring efektów i dostosowywanie strategii wspierania zespołu

Po wdrożeniu zmian ważne jest, aby monitorować efekty tych działań i regularnie oceniać, jak wpływają one na efektywność pracy i atmosferę w zespole. Sposób, w jaki ludzie reagują na zmiany w komunikacji i procesach, może dostarczyć cennych wskazówek, jak dalej wspierać wykorzystywanie PCM.

Najczęściej wykorzystywane narzędzia wspierająca zmiany:  

  1. Indywidualne sesje informacji zwrotnych dla managera i/lub członków zespołu z certyfikowanym trenerem PCM
  2. Przy realizacji projektów rozwojowych kompetencji managerskich, sprzedażowych i osobistych odwoływanie się do indywidualnych predyspozycji wynikających z diagnozy PCM
  3. Regularne sesje feedbacku w zespole oraz analiza wskaźników efektywności pomogą ocenić, czy i jak wdrożenie PCM przynosi oczekiwane korzyści. Na tej podstawie można dokonywać niezbędnych korekt i ulepszeń.

PCM jako narzędzie transformacji

Wdrożenie PCM w firmie to proces, który wymaga czasu, zaangażowania i ciągłego dostosowywania, ale korzyści, jakie niesie, są znaczące. Od lepszego zrozumienia pracowników, przez skuteczniejszą komunikację, po wzrost ogólnej produktywności i satysfakcji z pracy — PCM ma potencjał, aby zrewolucjonizować sposób, w jaki prowadzisz swoje przedsiębiorstwo. Jakie pierwsze kroki zamierzasz podjąć, aby rozpocząć tę transformację w swojej firmie?

Autor: Lucyna Ławniczak

Umów bezpłatną rozmowę
created by: montownia.com

Od ponad 25 lat wprowadzam biznes moich klientów na wyższy poziom.

Wypełnij formularz i umów się na bezpłatną 20-minutową konsultację dotyczącą Twoich biznesowych dylematów. Skorzystaj z mojej wiedzy i doświadczenia, aby wprowadzić skuteczne zmiany.

  • Zidentyfikujmy i nazwijmy wyzwania.
  • Określmy oczekiwane rezultaty i cele do osiągnięcia.
  • Dobierzmy skuteczne narzędzia i stwórzmy harmonogram działania.

Od ponad 25 lat wprowadzam biznes moich klientów na wyższy poziom.

Umów bezpłatną rozmowę

Odkryj potencjał, rozwijaj talenty i transformuj przyszłość.

Jesteśmy tu dla Ciebie! Sprawdz jakie rozwiązania możemy wdrożyć w Twojej firmie. Prosimy o wypełnienie formularza, abyśmy mogli lepiej zrozumieć Twoje potrzeby. Nasz zespół ekspertów jest gotów, by podjąć się wyzwań razem z Tobą! Zapraszamy do współpracy!

Odkryj potencjał, rozwijaj talenty i transformuj przyszłość.

Umów bezpłatną rozmowę