20 marca w Wielkopolskim Klastrze Teleinformatycznym grupa decyzyjnych członków omówiła dalsze działania usprawniające współpracę pomiędzy firmami zrzeszonymi klastra. Autonomia Consulting przeprowadziła badania potrzeb na 9 losowo wybranych członkach klastra: BCF SOFTWARE, GRINFINITY, ALMA, HANT, ESPEO, ADVACOM, ANTMICRO, WARTA GLASS.
Badane firmy wskazały jako kluczowe potrzeby klastra: nowy branding, zwiększenie rozpoznawalności marki poprzez działania promocyjne, uwypuklenie korzyści merytorycznych, nacisk na organy tworzące przepisy, konflikt konkurencji o tego samego klienta, poszerzenie o dużych graczy i start upy nie tylko lokalne, utworzenie ekosystemu firm teleinformatycznych, doprecyzowanie kto jest członkiem – firmy czy osoby indywidualne, uaktywnienie członków - („Lepiej mieć 8 aktywnych osób niż 80 anonimowych”), zmianę postrzegania Wielkopolski jako zagłębia myśli technologicznej przyciągającego dużych graczy, Lokalność – jako barierę/wyzwanie przy skalowaniu, firmowanie ciekawych wdrożeń przez klaster, zwiększenie skali informacji i przepływu na zewnątrz, wyjście poza „Koncentrację we własnym sosie”, szkolenia: zamówieni publiczne, zielona gospodarka, projekty UE, a także częstszy Networking i Mapę kompetencji.
Jako stan pożądany wskazano:
Drogą przejścia do uzyskania powyższych celów będzie: Nowa strategia rozwój, Strategia brandingowa, Strategia marketingowa, Grupy robocze, Zacząć od małych kroków, które pozwolą zobaczyć efekt.
Wkrótce przedstawimy efekty pierwszych zmian – bądźcie z nami w całym procesie przeobrażeń!