Start Baza wiedzy Aktualności Burza mózgów w Wielkopolskim Klastrze Teleinformatycznym

Burza mózgów w Wielkopolskim Klastrze Teleinformatycznym

Burza mózgów w Wielkopolskim Klastrze Teleinformatycznym

20 marca w Wielkopolskim Klastrze Teleinformatycznym grupa decyzyjnych członków omówiła dalsze działania usprawniające współpracę pomiędzy firmami zrzeszonymi klastra. Autonomia Consulting przeprowadziła badania potrzeb na 9 losowo wybranych członkach klastra: BCF SOFTWARE, GRINFINITY, ALMA, HANT, ESPEO, ADVACOM, ANTMICRO, WARTA GLASS.

Badane firmy wskazały jako kluczowe potrzeby klastra: nowy branding, zwiększenie rozpoznawalności marki poprzez działania promocyjne, uwypuklenie korzyści merytorycznych, nacisk na organy tworzące przepisy, konflikt konkurencji o tego samego klienta, poszerzenie o dużych graczy i start upy nie tylko lokalne, utworzenie ekosystemu firm teleinformatycznych, doprecyzowanie kto jest członkiem – firmy czy osoby indywidualne, uaktywnienie członków - („Lepiej mieć 8 aktywnych osób niż 80 anonimowych”), zmianę postrzegania Wielkopolski jako zagłębia myśli technologicznej przyciągającego dużych graczy, Lokalność – jako barierę/wyzwanie przy skalowaniu, firmowanie ciekawych wdrożeń przez klaster, zwiększenie skali informacji i przepływu na zewnątrz, wyjście poza „Koncentrację we własnym sosie”, szkolenia: zamówieni publiczne, zielona gospodarka, projekty UE, a także częstszy Networking i Mapę kompetencji.

Plany Wielkopolskiego Klastra Teleinformatycznego

Jako stan pożądany wskazano:

  • Nowoczesny branding – strona www, logotyp, informacje o firmach członkowskich,
  • Klaster - widoczny i rozpoznawalny
  • Członkostwo w Klastrze = prestiż dla firmy
  • Klaster – podmiot, który kreuje rynek odbiorców (system rekomendacji? Spotkania z firmami prezentujące najnowsze rozwiązania technologiczne?)
  • Ważny głos dla innych branż / sektorów
  • Wsparcie dla firm przy rekrutacji, weryfikacji talentów
  • Wpływ na kształcenie kadr (uczelnie)
  • Działalność wynalazcza
  • Wsparcie merytoryczne dla członków (wiedza, szkolenia)
  • Klaster = ważny głos w środowisku administracji publicznej – lobbing
  • Wspólne stoiska na targach
  • Obecność na wydarzeniach branżowych
  • Konsorcja = wspólne projekty
  • Umiędzynarodowienie – wsparcie w wejściu firm członkowskich na rynki międzynarodowe
  • Tworzenie wskaźników dla usług informatycznych (monetyzacja danych)

Drogą przejścia do uzyskania powyższych celów będzie: Nowa strategia rozwój, Strategia brandingowa, Strategia marketingowa, Grupy robocze, Zacząć od małych kroków, które pozwolą zobaczyć efekt.

Wkrótce przedstawimy efekty pierwszych zmian – bądźcie z nami w całym procesie przeobrażeń!

created by: montownia.com

Od 29 lat wprowadzam biznes moich klientów na wyższy poziom.

Wypełnij formularz i umów się na bezpłatną 20-minutową konsultację dotyczącą Twoich biznesowych dylematów. Skorzystaj z mojej wiedzy i doświadczenia, aby wprowadzić skuteczne zmiany.

  • Zidentyfikujmy i nazwijmy wyzwania.
  • Określmy oczekiwane rezultaty i cele do osiągnięcia.
  • Dobierzmy skuteczne narzędzia i stwórzmy harmonogram działania.

Od 29 lat wprowadzam biznes moich klientów na wyższy poziom.

Umów bezpłatną rozmowę

Odkryj potencjał, rozwijaj talenty i transformuj przyszłość.

Jesteśmy tu dla Ciebie! Sprawdz jakie rozwiązania możemy wdrożyć w Twojej firmie. Prosimy o wypełnienie formularza, abyśmy mogli lepiej zrozumieć Twoje potrzeby. Nasz zespół ekspertów jest gotów, by podjąć się wyzwań razem z Tobą! Zapraszamy do współpracy!

Odkryj potencjał, rozwijaj talenty i transformuj przyszłość.

Umów bezpłatną rozmowę